Privacy policy
Versie 1.0
Datum: 28/11/2024
Bij FIDEL ACCOUNTANTS BV (hierna ook “FIDEL”) hechten wij veel belang aan uw privacy en behandelen wij uw persoonsgegevens steeds op vertrouwelijke wijze, in overeenstemming met de deontologie van ons beroep en de regelgeving ter zake, in het bijzonder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (hierna de “AVG”).
Deze privacyverklaring is bedoeld om u te informeren over welke persoonsgegevens wij kunnen verzamelen, de doeleinden waarvoor wij deze verzamelen, de manier waarop wij ze gebruiken en de rechten die u heeft met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens.
1. Identiteit van de verwerkingsverantwoordelijke
FIDEL is een vennootschap naar Belgisch recht. Deze privacyverklaring is van toepassing op de persoonsgegevens die wij in het kader van onze activiteiten als accountantskantoor van u verwerken als verwerkingsverantwoordelijke.
U vindt al onze relevante gegevens hieronder terug en kan ons via de vermelde contactgegevens ook steeds bereiken voor verdere vragen of opmerkingen in verband met de manier waarop wij omgaan met uw persoonsgegevens.
Naam en rechtsvorm: FIDEL ACCOUNTANTS BV
Ondernemingsnummer: BE 0785.618.836
Adres zetel: Handbos 6
9320 Aalst
België
GDPR-verantwoordelijke: maarten@fidelaccountants.be
2. Wat betekent ‘persoonsgegevens verwerken’?
Het verwerken van persoonsgegevens (hierna ook “gegevens”) omvat elke verwerking van gegevens die u als natuurlijke persoon kunnen identificeren. Het kan bijvoorbeeld gaan om uw contactgegevens, uw facturatiegegevens, een bericht dat u verstuurt naar onze mailboxen, enzovoort. Om welke gegevens het precies kan gaan, leest u verder in deze privacyverklaring. Het begrip ‘verwerken’ is zeer ruim en dekt onder andere het verzamelen, bewaren, gebruiken van uw gegevens, of het delen hiervan met derden. FIDEL verwerkt uw gegevens enkel in het kader van haar commerciële activiteiten als onderneming.
3. Op wie en wanneer is deze Privacyverklaring van toepassing?
Deze privacyverklaring is van toepassing in de gevallen waarin FIDEL verantwoordelijk is voor de verwerking van uw gegevens. Dit betekent dat FIDEL bepaalt voor welke doeleinden (waarom) en met welke middelen (hoe) uw gegevens verwerkt worden.
Concreet treedt FIDEL op als verwerkingsverantwoordelijke ten aanzien van de gegevens van onderstaande personen. Dit omvat ook personen die in het verleden tot deze categorieën behoorden (bv. voormalige cliënt), of personen die mogelijk in de toekomst tot deze categorieën zullen behoren (bv. potentiële cliënt):
- onze cliënten, aan wie wij onze diensten verlenen;
- onze dienstverleners;
- kandidaat-medewerkers, die bij ons een sollicitatie indienen;
- andere personen die ons zouden contacteren, bv. na een bezoek aan onze website.
Wanneer één van de hierboven bedoelde personen een rechtspersoon is, verwerken wij nog steeds gegevens van onze contactpersonen bij deze entiteiten en blijft de AVG van toepassing.
4. Welke persoonsgegevens kunnen wij van u verwerken?
Wij kunnen diverse persoonsgegevens van u verwerken, afhankelijk van de reden of het doel voor dewelke u deze persoonsgegevens met ons heeft gedeeld.
Wij kunnen van al onze contacten volgende gegevens verwerken:
- Identificatie- en contactgegevens en gevoerde communicatie
Zoals uw naam en voornaam, bedrijfsnaam, ondernemingsnummer, functie of beroep, adres, telefoonnummer, e-mailadres, gevoerde communicatie, een kopie van de voorkant van uw identiteitskaart om u indien nodig te identificeren in het kader van een eventueel GDPR-verzoek.
Daarnaast verwerken wij afhankelijk van onze specifieke relatie met u als respectievelijk onze cliënt, zakenpartner, dan wel kandidaat-medewerker, mogelijk bijkomend de volgende gegevens van u:
- Gegevens in functie van onze dienstverlening aan onze cliënten
Zoals onze overeenkomst en ondertekende opdrachtbrief, identiteitskaartgegevens in functie van onder meer cliëntenidentificatie en fiscale volmachten, de verzochte diensten, betalings- en facturatiegegevens, alle relevante dossiergegevens in het kader van onze dienstverlening met inbegrip van financiële gegevens en boekhoudkundige stukken (o.m. betreffende uw inkomsten en bezittingen, facturen, rekeninguittreksels, aktes, overeenkomsten, leningen, schenkingen, statutenwijzigingen, huwelijkscontract, gezinstoestand, …), en gevoerde communicatie met betrekking tot onze dienstverlening met inbegrip van feedback op of getuigenissen over onze dienstverlening.
- Gegevens in functie van samenwerkingen met dienstverleners
Zoals onze samenwerkingsovereenkomst en eventuele aanvullende afspraken die wij hebben, betalings- en facturatiegegevens, gevoerde communicatie in het kader van onze samenwerking.
- Gegevens in functie van sollicitaties van kandidaat-medewerkers
Zoals uw leeftijd, geslacht, geboortedatum, nationaliteit, curriculum vitae, opleidingen, getuigschriften en puntenlijsten, talenkennis, professionele loopbaan, publicaties, motivatiebrief, hobby’s, sociale activiteiten, persoonlijkheid, nota’s sollicitatiegesprek, foto’s en/of videobeelden die u zelf aan ons zou verstrekken in het kader van uw sollicitatie.
5. VOOR WELKE DOELEINDEN EN OP BASIS VAN WELKE RECHTSGRONDEN VERWERKEN WIJ UW PERSOONSGEGEVENS?
Wij verwerken uw gegevens steeds voor legitieme doeleinden die kaderen in onze commerciële activiteiten als onderneming. Hieronder lichten wij toe voor welke doeleinden en op basis van welke rechtsgronden zoals bedoeld in de AVG wij uw gegevens concreet verwerken, afhankelijk van uw specifieke relatie met FIDEL. Voor de duidelijkheid geven wij hieronder eerst een overzicht van de doeleinden en rechtsgronden van de algemene verwerkingsprocessen binnen onze onderneming, waarna wij ingaan op de verwerkingen die relevant zijn voor specifieke categorieën contacten, meer bepaald onze cliënten, dienstverleners en kandidaat-medewerkers.
5.1. Algemeen
Algemene contactvoering
Wanneer wij met elkaar contact hebben, is de rechtsgrond hiervoor de noodzaak voor de totstandkoming of uitvoering van een overeenkomst, voor zover er tussen ons een overeenkomst voorligt of wij overwegen om er één te sluiten. Eventuele contactvoering buiten het kader van een (potentiële) overeenkomst om, baseren wij op onze gerechtvaardigde belangen als onderneming.
Nakomen van onze wettelijke verplichtingen als onderneming
Als onderneming dienen wij onze wettelijke verplichtingen na te leven, bijvoorbeeld op het gebied van gegevensbescherming en op fiscaal/boekhoudkundig gebied. In dit kader kunnen wij uw gegevens dan ook verwerken. Deze verwerking vindt haar rechtsgrond in de wettelijke verplichtingen die op ons rusten. Voor de specifieke verwerkingen ten aanzien van (potentiële) cliënten die hun grondslag vinden in wettelijke verplichtingen, verwijzen wij naar de toelichting onder titel 5.2.
Juridische uitoefening of verdediging van onze belangen
Als onderneming trachten wij de eventuele uitoefening of verdediging in rechte van onze belangen veilig te stellen. Wanneer dit noodzakelijk is, zullen wij in deze context persoonsgegevens verwerken op basis van onze gerechtvaardigde belangen. Dit kan met name het geval zijn wanneer wij van oordeel zijn dat onze belangen geschaad worden en een juridische procedure zich opdringt (bv. gerechtelijke invordering van een onbetaalde factuur), of indien tegen ons juridische stappen ondernomen zouden worden door een persoon die zich door ons benadeeld voelt (bv. voor het voeren van verweer indien u ons aansprakelijk zou willen stellen voor gebreken in onze dienstverlening).
5.2. Cliënten
Cliëntenacceptatieprocedure en andere wettelijke verplichtingen
Als ITAA-vennootschap zijn wij onderworpen aan de antiwitwaswetgeving, de regelgeving inzake het UBO-register en de deontologie van het beroep. In toepassing hiervan dienen wij onze cliënten naar behoren te identificeren en tevens een opdrachtbrief te laten ondertekenen. Bovendien is het mogelijk dat wij verplicht gevolg dienen te geven aan een verzoek tot informatie van de fiscale administratie in het kader van haar wettelijke controlebevoegdheden.
Daarnaast dienen wij als accountantskantoor ook andere wettelijke verplichtingen na te leven die hun grondslag vinden in onder meer het consumenten- of ondernemingsrecht, de regelgeving inzake gegevensbescherming en onze eigen boekhoudkundige verplichtingen.
Deze verwerkingen vinden hun rechtsgrond in de wettelijke verplichtingen die op ons rusten en in de verplichte deelname aan de preventie van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme welke een opdracht van algemeen belang uitmaakt.
In het kader van onze dienstverlening
Wij verwerken de persoonsgegevens van onze cliënten daarnaast hoofdzakelijk met het oog op het (potentieel) verlenen van onze aangeboden diensten op het gebied van accountancy en fiscaliteit, zoals het verzorgen van de opstart van uw onderneming, het voeren van uw boekhouding en het indienen van uw aangiftes, en u adviseren over potentiële investeringen of bedrijfsbeslissingen. Deze verwerkingen vinden allen hun rechtsgrond in de noodzaak voor de totstandkoming en uitvoering van onze overeenkomst met elkaar.
Het is mogelijk dat wij u als cliënt verzoeken om uw feedback op onze dienstverlening met het oog op de verdere verbetering hiervan en de mogelijke uitbreiding van ons aanbod als onderneming. Wij doen dit op basis van onze gerechtvaardigde belangen als onderneming. Wanneer wij hierbij getuigenissen over onze dienstverlening of enige andere promotionele inhoud wensen te publiceren op onze website, zullen wij hiertoe enkel overgaan wanneer u hiervoor uw toestemming heeft gegeven.
Tot slot kan FIDEL ertoe gehouden zijn om dossiergegevens over te dragen aan de bevoegde overheidsinstanties ingevolge een gerechtelijk bevel of om te voldoen aan dwingende wet- of regelgeving. We zullen al het redelijke doen u hiervan vooraf in kennis te stellen, tenzij een wettelijke bepaling anders voorschrijft.
Nieuwsbrieven en relatiegeschenken
Naar onze cliënten kunnen wij onder ons gerechtvaardigd belang, en dus zonder voorafgaandelijke toestemming, nieuwsbrieven over onze activiteiten en dienstverlening per post of via e-mail versturen. U kan zich hiertegen steeds verzetten door ons te contacteren of voor wat e-mails betreft, door gebruik te maken van de uitschrijflink opgenomen in dergelijke e-mails zelf.
Daarnaast kunnen wij gegevens van cliënten op basis van onze gerechtvaardigde belangen verwerken om hen bij gepaste gelegenheden een relatiegeschenk te bezorgen. Hiertegen kan u steeds bezwaar maken door met ons contact op te nemen via de contactgegevens vermeld onder titel 1.
5.3. Dienstverleners
Samenwerkingen met dienstverleners
Wij verwerken de gegevens van onze dienstverleners met het oog op het aangaan en uitvoeren van de beoogde of gesloten samenwerkingsovereenkomst, met inbegrip van het onderhandelen van een potentiële samenwerking en de totstandkoming van de samenwerkingsovereenkomst, het beheer van onze relatie als dienstverleners, het betalen van de bedragen die wij u verschuldigd zijn als uw zakenpartner, of het factureren en innen van de bedragen die u ons verschuldigd bent naar aanleiding van de samenwerking.
5.4. Kandidaat-medewerkers
In overweging nemen van sollicitaties en aanleggen wervingsreserve
Wij verwerken de gegevens die u aan ons verstrekt in het kader van uw sollicitatie met het oog op het beoordelen van uw kandidatuur met als rechtsgrond de noodzaak hiervan voor de eventuele totstandkoming van een arbeids-, stage- of samenwerkingsovereenkomst.
De persoonsgegevens van kandidaat-medewerkers worden niet langer bewaard dan nodig voor de aanwervingsprocedure. Indien FIDEL deze langer wenst te bewaren, voor een maximale periode van 2 jaar, zal hiervoor uitdrukkelijk de toestemming worden gevraagd.
6. met wie kunnen wij uw gegevens delen?
Wij geven uw gegevens niet door aan derden, tenzij wanneer dit strikt noodzakelijk is in het licht van hogervermelde doeleinden, of indien wij daartoe wettelijk verplicht zijn.
Waar nodig doen wij een beroep op externe dienstverleners, zogenaamde “verwerkers”, ter ondersteuning van onze operationele doeleinden zoals de digitale bewaring van onze dossiers en het beheer van onze website en IT-systemen. Deze externe dienstverleners voeren desgevallend bepaalde verwerkingen van gegevens uit namens ons. Wij zullen uw gegevens slechts delen met deze externe dienstverleners in de mate dat dit nodig is voor het desbetreffende doel. De gegevens mogen door hen niet voor andere doeleinden worden gebruikt. Bovendien zijn deze dienstverleners contractueel gebonden om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te waarborgen door middel van een zogenaamde “verwerkersovereenkomst”.
Concreet heeft dit tot gevolg dat wij uw gegevens, voor zover relevant in uw situatie, met de volgende derden delen voor de volgende doeleinden, waarbij deze derden in bepaalde gevallen optreden als verwerkers namens ons:
- post- of transportbedrijven voor wat betreft uw contactgegevens met het oog op het (terug)bezorgen van post of dossierstukken aan u als onze cliënt, zakenpartner of kandidaat-medewerker;
- betalingsdienstverleners voor de gegevens die relevant zijn voor het verwerken van uw betalingen aan FIDEL als onze cliënt of zakenpartner, of voor het verwerken van (terug)betalingen door ons aan deze personen, met het oog op een efficiënt beheer van de betalingsadministratie binnen onze onderneming;
- onze zelfstandige medewerkers, externe dienstverleners (bv. onze IT-partners), en andere ondernemingen of overheidsinstanties waarmee wij in contact staan op verzoek van de cliënt dan wel omdat ze een bepaalde rol vervullen als het gaat om de verplichtingen die op ondernemingen rusten op onder meer boekhoudkundig, fiscaal en vennootschapsrechtelijk gebied, zoals de fiscale administratie, notarissen, en sociale verzekeringsfondsen.
Bovenvermelde doorgiftes vinden hun rechtsgrond in de noodzaak voor de totstandkoming of uitvoering van een overeenkomst, indien u onze (potentiële) cliënt, zakenpartner of kandidaat-medewerker bent. Indien tussen ons geen overeenkomst van toepassing is of overwogen wordt en voor een aantal specifieke doeleinden (bv. verzoek om feedback op onze dienstverlening), is de doorgifte gebaseerd op onze gerechtvaardigde belangen zoals hierboven toegelicht onder titel 5. Voor een beperkt aantal verwerkingen steunen wij op uw toestemming zoals toegelicht onder titel 5, bv. voor de publicatie van eventuele getuigenissen of andere promotionele inhoud op onze website, zodat noodzakelijke doorgiftes in dit verband ook hieronder zullen plaatsvinden.
Tot slot kunnen wij uw persoonsgegevens doorgeven aan overheidsorganen, gerechtelijke instanties en beoefenaars van gereglementeerde beroepen zoals advocaten, met het oog op de naleving van onze wettelijke verplichtingen als onderneming, en de efficiënte verdediging van onze belangen in het kader van een eventueel juridisch geschil, voor wat betreft de gegevens die hier strikt noodzakelijk voor zijn. Deze doorgifte is waar relevant gebaseerd op een wettelijke verplichting of een taak in het algemeen belang (bv. een overheidsbevel of de antiwitwaswetgeving). In andere gevallen zal dergelijke doorgifte gebaseerd zijn op de noodzaak voor de uitvoering van onze overeenkomst of ons gerechtvaardigd belang.
7. vAN WIE VERKRIJGEN WIJ UW persoonsGEGEVENS?
Wij verkrijgen uw persoonsgegevens als cliënt, zakenpartner of kandidaat-medewerker in eerste instantie rechtstreeks van u. Dit naar aanleiding van het contact dat wij met elkaar hebben met het oog op een (mogelijk) beroep op onze diensten, of een (mogelijke) samenwerking.
Daarnaast kunnen wij echter bepaalde van uw gegevens onrechtstreeks verkrijgen, van openbare bronnen of van derden, zoals hieronder nader toegelicht.
Wanneer wij uw gegevens van openbare bronnen verkrijgen, gaat het bijvoorbeeld om het consulteren van de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO) of andere publieke databanken, om hieruit relevante gegevens te raadplegen of verzamelen in het licht van onze boekhoudkundige of fiscale dienstverlening, of om uw voorstel tot samenwerking namens een onderneming te verifiëren. Voor wat betreft de mogelijke onrechtstreekse verkrijging van uw gegevens via derden, kan het voor onze cliënten met name gaan om andere ondernemingen of overheidsinstanties waarmee wij in contact staan op uw verzoek dan wel omdat ze een bepaalde rol vervullen als het gaat om de verplichtingen die op ondernemingen rusten op onder meer boekhoudkundig, fiscaal en vennootschapsrechtelijk gebied, zoals de fiscale administratie (bv. uw fiscaal dossier), notarissen (bv. aktes in het kader van de oprichting van vennootschappen), en sociale verzekeringsfondsen (bv. voor de opname in de boekhouding en de correcte begroting van de sociale bijdragen). Wij zullen hierbij enkel gegevens opvragen en opnemen in onze dossiers voor zover dit relevant en noodzakelijk is in het licht van onze dienstverlening.
Het is ook mogelijk dat wij uw gegevens via uw onderneming verkrijgen, wanneer de onderneming waarin u werkzaam bent onze cliënt of zakenpartner is en wij uw gegevens in dit verband nodig hebben (bijvoorbeeld omdat u als interne boekhouder werkzaam bent bij onze cliënt).
Voor kandidaat-medewerkers geldt dat wij mogelijk uw profiel raadplegen op professionele sociale mediakanalen.
8. Hoe BEWAREN EN beschermen wij uw GEGEVENS?
Wij bewaren uw gegevens zowel op onze eigen beveiligde servers als op deze van gespecialiseerde dienstverleners. Wij besteden onze IT-matige verwerkingen dan ook gedeeltelijk uit aan externe dienstverleners die hierbij desgevallend optreden als gegevensverwerkers namens ons, zoals ook verduidelijkt onder titel 6.
Wij en onze verwerkers hebben de nodige fysieke en passende technische en organisatorische maatregelen getroffen met het oog op het beveiligen van uw gegevens tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. We verlenen enkel toegang tot de gegevens aan onze eigen medewerkers en derden indien zij toegang nodig hebben voor legitieme, relevante zakelijke doeleinden.
Uw dossiergegevens blijven bij FIDEL steeds bewaard binnen de Europees Economische Ruimte (EER).
9. Hoe lang bewaren wij uw persoonsgegevens?
Wij bewaren uw gegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor de gegevens zijn verzameld en worden verwerkt, zoals hierboven gespecifieerd.
Ten aanzien van onze cliënten betreft dit voornamelijk het verlenen van onze boekhoudkundige en fiscale diensten en het aanleggen van dossiers die alle relevante gegevens bevatten voor een correcte dienstverlening in lijn met de wettelijke en deontologische vereisten. In normale omstandigheden bewaren wij uw gegevens als cliënt, voor zover die kaderen binnen een dossier, voor minstens 10 jaar vanaf de afsluiting van uw dossier. Dit ingevolge onze wettelijke verplichtingen hieromtrent met inbegrip van onze verantwoordingsplicht ten aanzien van de fiscus, en ter vrijwaring van onze bewijsvoering in geval van een betwisting, of naar aanleiding van aangevoerde gebreken in de uitgevoerde opdrachten in het licht van onze beroepsaansprakelijkheid.
Ten aanzien van onze dienstverleners betreft dit het beheer van onze samenwerking, in welk verband wij uw gegevens voor een redelijke termijn zullen bijhouden vanaf de beëindiging van onze samenwerking in het licht van potentiële betwistingen of geschillen.
Voor uw gegevens die van u, als cliënt of zakenpartner, in beperkte mate kunnen voorkomen in onze interne boekhouding, geldt dat zij gedurende minstens 7 jaar bewaard worden in het kader van onze wettelijke verplichtingen hieromtrent.
Ten aanzien van kandidaat-medewerkers verbinden wij ons ertoe om uw gegevens binnen een redelijke termijn te verwijderen, indien het niet tot een samenwerkingsvoorstel komt. Indien u in dit geval echter uw specifieke toestemming geeft om uw gegevens bij te houden zodat wij u later opnieuw kunnen contacteren, houden wij uw gegevens nog maximum 2 jaar bij.
10. Wat zijn uw rechten?
U beschikt over diverse rechten met betrekking tot de gegevens die wij van u verwerken. Hieronder vindt u een opsomming van deze rechten. Indien u op één of meerdere rechten een beroep wenst te doen, gelieve onze AVG-verantwoordelijke te contacteren via de contactgegevens opgenomen onder de eerste titel van deze privacyverklaring. Verdere praktische informatie over de uitoefening van uw rechten en hoe wij omgaan met AVG-verzoeken kan u terugvinden onder titel 11.
Recht van inzage en kopie
U heeft het recht om uw gegevens in te zien en hiervan een kopie te krijgen. Onder dit recht valt ook de mogelijkheid om verdere inlichtingen te vragen omtrent de verwerking van uw gegevens, onder meer wat betreft de categorieën van gegevens die wij van u verwerken en voor welke doeleinden dit gebeurt.
Recht van aanpassing of rectificatie
U heeft het recht om uw gegevens te laten aanpassen indien u meent dat wij beschikken over onjuiste gegevens.
Recht van gegevensuitwissing (recht op vergetelheid)
U heeft het recht om te vragen dat wij uw gegevens zonder onredelijke vertraging wissen. Wij zullen echter niet altijd in staat zijn om een dergelijk verzoek in te willigen, onder meer wanneer wij de gegevens nog nodig hebben in functie van een lopende overeenkomst, of wanneer het bijhouden van specifieke gegevens gedurende een bepaalde termijn wettelijk verplicht is.
Recht op beperking van verwerking
U heeft het recht om de verwerking van uw gegevens te beperken. Op die manier wordt de verwerking tijdelijk stopgezet tot er bijvoorbeeld zekerheid is over de juistheid ervan.
Recht op het intrekken van uw toestemming
Wanneer de verwerking is gebaseerd op uw toestemming (zie hierboven onder titel 5), dan heeft u het recht om deze toestemming op elk moment terug in te trekken door ons te contacteren.
Recht van bezwaar
U heeft het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens die is gebaseerd op onze gerechtvaardigde belangen of een taak in het algemeen belang. Dit dient te gebeuren op basis van specifieke met uw situatie verband houdende redenen. In dit geval dienen wij de verwerking stop te zetten, tenzij wij dwingende gerechtvaardigde gronden kunnen aanvoeren om de verwerking voort te zetten.
U kan echter steeds bezwaar maken tegen het gebruik van uw gegevens ten behoeve van direct marketing, ongeacht de hiervoor aangewende rechtsgrond, waarna wij verplicht zijn de verwerking voor deze doeleinden stop te zetten.
Recht op overdraagbaarheid
U heeft het recht om uw gegevens die u zelf aan ons verstrekt heeft met uw toestemming of met het oog op de uitvoering van een overeenkomst, in elektronische vorm te verkrijgen. Op die manier kunnen ze makkelijk aan een andere organisatie worden overgedragen. U heeft bovendien het recht om ons te verzoeken om uw gegevens rechtstreeks over te dragen aan een andere organisatie, indien dit technisch mogelijk is.
Recht om klacht in te dienen bij uw toezichthoudende autoriteit
Indien u van mening zou zijn dat wij uw gegevens op een onjuiste manier verwerken, beschikt u steeds over het recht om een klacht in te dienen bij uw toezichthoudende autoriteit op het gebied van gegevensbescherming. U kan dit doen bij de toezichthoudende autoriteit van de EER-lidstaat waar u gewoonlijk verblijft, u uw werkplek heeft of waar de beweerde inbreuk is begaan. Aangezien FIDEL als onderneming gevestigd is in België, verwijzen wij hieronder naar de contactgegevens van de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit.
Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA)
Drukpersstraat 35
1000 Brussel
Voor verdere informatie en de contactgegevens van de toezichthoudende autoriteit van elke EER-lidstaat, verwijzen wij naar deze websitepagina van het European Data Protection Board met alle relevante contactgegevens. Daarnaast kan u zich ook steeds richten tot de bevoegde burgerlijke rechtbank om een vordering in te stellen.
11. Hoe kan u uw rechten uitoefenen?
U kan de rechten vermeld hierboven eenvoudig uitoefenen door met onze AVG-verantwoordelijke contact op te nemen via de contactgegevens opgenomen onder de eerste titel van deze privacyverklaring.
Wanneer u een verzoek tot uitoefening van uw rechten indient, zullen wij indien wij twijfelen aan uw identiteit, vragen om deze te verifiëren. Wij zullen in dit geval verzoeken om documenten over te maken die uw identificatie zonder redelijke twijfel mogelijk maken, zoals een kopie van de voorkant van uw identiteitskaart. Dit doen wij om te voorkomen dat uw gegevens in de verkeerde handen zouden terechtkomen. Het volstaat dat op dergelijke kopie uw naam en geboortedatum duidelijk leesbaar zijn. De andere gegevens mag u dan ook schrappen.
De uitoefening van uw rechten is in principe kosteloos. Wanneer uw verzoek echter kennelijk ongegrond of buitensporig is, kunnen wij u een redelijke vergoeding aanrekenen in het licht van de door ons gemaakte administratieve kosten. In datzelfde geval kunnen wij er echter ook voor kiezen om geen gevolg te geven aan uw verzoek. U wordt desgevallend op de hoogte gebracht van de redenen hiervoor.
In ieder geval brengen wij u steeds uiterlijk binnen een termijn van 1 maand na ontvangst van uw verzoek op de hoogte van het gevolg dat hieraan wordt gegeven. In geval van complexe of veelvuldige verzoeken, kan deze termijn verlengd worden naar 3 maanden. In dit laatste geval wordt u geïnformeerd over de verlenging van de antwoordtermijn.
12. Wijzigingen VAN DEZE PRIVACYVERKLARING
Wij behouden ons het recht voor om deze privacyverklaring te wijzigen. De meest recente versie is te allen tijde beschikbaar op onze website en in onze kantoren. De datum waarop deze privacyverklaring voor het laatst gewijzigd is, kan u bovenaan terugvinden. In geval van een substantiële wijziging van de privacyverklaring, zullen wij de betrokkenen op wie dit een impact kan hebben, hiervan zo mogelijk rechtstreeks informeren.